Hoppa till innehållet

Varukorg

Din varukorg är tom

Fortsätt handla
Surfmores

Vanliga frågor och svar

Min beställning

Hur och var hittar jag mitt ordernummer?

Ditt ordernummer visas högst upp på din orderbekräftelse, som vi skickar strax efter att du har lagt din beställning hos oss. Ditt ordernummer skickas via e-post och kommer att se ut så här: #12345

Om du har problem med att hitta ditt ordernummer rekommenderar vi att du först kontrollerar ditt skräppostfilter.

Kan jag ändra storleken på min beställning?

Om din beställning ännu inte har skickats från vårt lager kan du ändra storleken. Om priset på den vara du vill byta till är högre måste du betala resterande belopp.

Om priset på varan är lägre drar vi av det belopp som den nya varan kostar.

Om du vill ändra hela eller delar av din beställning kan du kontakta oss här eller på kontakt@surfmore.dk 

Om du vill ändra storleken på ditt köp bör du kontakta oss så snart som möjligt.

Kan jag byta min beställning?

Vi erbjuder inte byten på din beställning. Vi rekommenderar att du returnerar din/dina vara/varor och sedan gör en ny beställning. På så sätt kan vi också säkerställa att inga fel uppstår och samtidigt slipper du pappersarbete när du fyller i bytesformuläret.

Du kan läsa allt om returer här .

Kan jag avbryta hela eller delar av min beställning?

Om beställningen ännu inte har skickats från vårt lager kan du avbryta den eller delar av den.

För att avbryta hela eller delar av din beställning, vänligen kontakta oss via vårt kontaktformulär, som finns längst ner på webbplatsen.

Varför har jag inte fått era mejl?

Det är mycket sällsynt att du som kund inte får våra e-postmeddelanden.

Därför rekommenderar vi först att du kontrollerar ditt skräppostfilter, eftersom de ibland kan gömma sig här.

Om du inte hittar våra e-postmeddelanden i ditt skräppostfilter bör du kontakta oss så kontrollerar vi om din beställning gjordes med rätt e-postadress eller om felet ligger hos oss.

Du hittar vårt kontaktformulär längst ner på sidan.

Leverans

Hur lång är er leveranstid?

Vi erbjuder leverans samma dag på ett brett utbud av våra produkter. Om du beställer en vara med leverans samma dag före kl. 13.00 på en vardag levereras den vanligtvis dagen efter.

Alla varor finns inte i vårt fysiska lager, vilket är anledningen till att du kan förvänta dig en längre leveranstid för vissa produkter. Vi måste därför först ta emot varan från våra partners runt om i världen, vilket är anledningen till att leveranstiden i detta fall kan variera beroende på var varan ska hämtas ifrån.

Leveranstiden beror naturligtvis också på vår fraktpartner, GLS, som ansvarar för att leverera alla paket hos SURFMORE.

Vilket fraktbolag skickar ni med?

Alla paket från SURFMORE skickas med GLS. Alla försändelser kan spåras när som helst.

Vi skickar endast till paketbutiker.

Kan mitt paket levereras på helgen?

Det kan det göra.

Fraktbolaget GLS, som vi skickar alla våra paket med, levererar också varje lördag. Vi kan dock inte garantera

Hur spårar jag leveransen av mitt paket?

När vi har skickat din beställning får du alltid ett Track & Trace-nummer som du kan spåra ditt paket med.

Genom att klicka på den här länken: https://gls-group.eu/DK/da/home/ kan du spåra ditt paket. Ange bara ditt fraktnummer i länken så kan du se var ditt paket befinner sig.

Du kan dock bara spåra din beställning när den har skickats från vårt lager och om du har beställt en vara med längre leveranstid kan den inte spåras förrän den har skickats från oss.

Kan jag hämta min beställning hos er?

Nej, tyvärr kan du inte det. Vi är uteslutande en webbutik, vilket är anledningen till att det inte är möjligt att hämta beställningar på vår adress.

Hur mycket kostar det att få ditt paket levererat?

Vi erbjuder fri frakt vid köp över 599 DKK. Det betyder att om du beställer för minst 599 DKK i vår webbutik får du fri frakt.

För alla beställningar under 599 DKK debiterar vi en leveransavgift på 39 DKK vid leverans till en paketbutik med GLS.

Återvända

Hur returnerar jag ett paket?

Följ bara våra returinstruktioner för en enkel process.

Hur mycket kostar det att returnera ett paket?

Om du vill returnera en produkt måste du betala frakten tillbaka till vår adress.

Du kan läsa mer om detta i returinstruktionerna ovan.

Hur länge har jag rätt att returnera på SURFMORE?

Vi erbjuder 100 dagars returrätt.

Har ni mottagit mitt returpaket?

Om du har använt vår returportal för din returförsändelse kan du använda paketnumret på din fraktetikett för att spåra försändelsen. På så sätt kan du se om vi har mottagit ditt paket.

Du kan spåra ditt returpaket genom att klicka på den här länken: https://gls-group.eu/DK/da/home/

Observera att vi har upp till 10 arbetsdagar på oss att behandla returnerade paket.

Beloppet återbetalas till det kort som användes när du gjorde beställningen. Tyvärr kan vi inte återbetala pengarna till ett annat konto av säkerhetsskäl.

Varans skick när du returnerar den

Från och med 13/6-14 har lagstiftningen gällande onlineförsäljning ändrats, jfr. Konsumentavtalslagen §8. Det innebär att du får testa produkten på samma nivå hemma som du skulle göra i en butik. Det innebär att du är ansvarig för eventuell värdeminskning på grund av din hantering av produkten för att fastställa produktens egenskaper, typ, beskaffenhet och hur den fungerar.

Observera att om du returnerar en vara som har använts, till exempel där hängetiketter har tagits bort eller tvättats, kommer varans värde att minskas med minst 50 %.

I vissa fall kan försämringen vara upp till 100 %. Detta kommer att avgöras av SURFMORE efter mottagandet av varorna.

Komma ihåg:

Vi är alltid bara intresserade av att hitta lösningar tillsammans med våra kunder, men det finns också gränser för vad vi kan acceptera, till exempel:

  • Produkter som returneras med röklukt
  • Produkter som returneras med vitt hundhår eller liknande.
  • Produkter där det är tydligt att de har använts
  • Produkter där originalförpackningen har försvunnit

Det är ditt ansvar som kund att returnera köpet i samma förpackning och skick som vid mottagandet.

Vi måste kunna ompaketera produkten och sälja den vidare utan synligt slitage, defekt förpackning eller total värdeförlust.

Klagomål

Hur anmäler jag ett klagomål?

Om du vill lämna in ett klagomål, vänligen kontakta oss via vårt kontaktformulär längst ner på sidan eller på kontakt@surfmore.dk .

För att vi ska kunna göra en grundlig bedömning av ärendet måste du skicka oss följande via e-post:

  • Förklara noggrant problemet och hur det uppstod.
  • Bifoga tydliga bilder som visar orsaken till klagomålet, och hellre för många än för få.
  • Ditt ordernummer

När du har skickat ovanstående till oss kommer vi att bedöma ärendet.

Du kan läsa mer om klagomål i våra villkor .