Hoppa till innehållet

Varukorg

Din varukorg är tom

Fortsätt handla
Surfmores

Handelsvillkor

Återvända

Senast uppdaterad 25 juni 2025

Du är alltid mycket välkommen att returnera ditt köp om du ändå inte vill ha varan.

Du måste stå för de direkta kostnaderna i samband med returen. Vid retur ansvarar du för att varan är korrekt förpackad. Du måste bifoga en kopia av orderbekräftelsen eller den medföljande följesedeln. Leveransen går snabbare om du hjälper oss att identifiera ditt ordernummer genom någon av dessa. Du bär risken för varan från leveranstillfället tills vi har mottagit den tillbaka.

Vi tar inte emot paket som skickas med postförskott eller till paketbutiker. Alla försändelser måste levereras under våra öppettider.

Alla returer måste skickas till vår lageradress: SURFMORE, Gemsevej 4 – 7800 Skive. Vi vill gärna att vårt retursystem används. Använd följande länk: https://surfmore.dk/retur-2/

Varans skick vid retur

Från och med 2024-06-13 ändrades lagstiftningen gällande onlineförsäljning, jfr. konsumentavtalslagen §8. Detta innebär att du är ansvarig för eventuell värdeminskning av varorna.

Du är välkommen att testa den köpta produkten hemma på samma nivå som du skulle göra i en fysisk butik. Observera dock att om du returnerar en produkt som har använts, där eventuella hängetiketter har tagits bort eller förpackningen har försvunnit, kommer produktens värde att minskas med minst 20 %. I vissa fall kan rabatten vara upp till 100 %. Detta kommer att fastställas av SURFMORE efter mottagandet av produkten.

Vid retur av en produkt måste vi kunna sälja vidare samma vara i samma skick. Därför är det meningslöst om originalförpackningen inte medföljer eller om produkten har repor/skador.

Exempel :

Om du köper ett par löparskor i din lokala sportbutik är det viktigt att du returnerar dem i originalkartongen som följde med köpet av löparskorna. Vi accepterar inte borttappade förpackningar/kartonger/hängetiketter. Det är ditt ansvar att returnera dem i samma skick som när du tog emot dem.

Detta oavsett om du köper ett par badskor, en skidhjälm eller en skateboard.

Jag har inte mottagit mitt paket.

Om du väljer att vägra ta emot paketet eller inte hämtar det på grund av att du ångrat ditt köp, är det fortfarande ditt ansvar att se till att vi får tillbaka paketet inom returperioden, och vi kommer att debitera en avgift på 59 DKK för att täcka returportot. För större försändelser som BMX-cyklar, SUP-brädor etc. varierar avgiften.

OBS: Handläggningstiden för returpaket är upp till 11 arbetsdagar från det att vi mottagit ditt returpaket, och pengarna återbetalas till det kort som användes vid köpet. Vi strävar alltid efter att göra detta snabbare, men ibland kan handläggningstiden vara upp till 11 dagar.

Om du vill returnera varan till oss, vänligen fyll i det bifogade returformuläret och skicka varan till:
SURFMORE ApS
Gemsevej 4, 7800 Skive – DK

Vänligen bifoga dina orderdokument. Detta hjälper oss att behandla returen snabbare. OBS : Vi hanterar inte returkostnader. Alla returer måste betalas av avsändaren. När vi har mottagit varorna bekräftar vi därefter att de är intakta och okej. Vi initierar sedan en återbetalning och pengarna återbetalas inom 5–8 arbetsdagar. Under högsäsong bör du räkna med att returer tar upp till 11 arbetsdagar.

Särskilda evenemang 

För speciella evenemang erbjuder vi rabatter på accessoarer. Rabattkoder anges tydligt – och för vilka kategorier rabatterna erbjuds. Vi förbehåller oss rätten att när som helst förklara vissa kampanjprodukter, kvarvarande partier, begränsade upplagor etc. som slutsålda.

Leverans före 24 december 2024

Vi rekommenderar att du beställer ditt paket i god tid så att du kan få det före den 24 december. Genom vårt goda samarbete med GLS rekommenderas att du beställer senast den 20 december för att vara säker på att få paketet i paketbutiken.

Fraktbolagen är alltid under press under denna period på grund av det extra antalet paket.

Du är alltid välkommen att kontakta oss eller GLS för hjälp. Vi hjälper dig gärna .

Leverans och transport

Vi skickar till Danmark, Sverige, Norge, Finland och Tyskland. Vi erbjuder fri frakt på alla beställningar över 599 DKK.

Beställningar under 599 DKK debiteras med 39 DKK och levereras till närmaste GLS-paketbutik/click collect. Alla försändelser kan spåras när som helst.

Beställningar packas och skickas inom två (oftast en) arbetsdagar. Vi strävar efter att skicka samma dag om möjligt.

Leverans med lastbil

Produkter som ingår i leverans med transportör : Kallvattenbadkar, surfbrädor, wingfoil, bastur - samt andra föremål som inte kan skickas till GLS paketshop.

Alla produkter i lager levereras med transportör och bokningen skapas omedelbart om produkten finns i lager. OBS: Vi kan inte avbryta din beställning när bokningen har skapats, eftersom vi har kostnader för skapande, hantering och spedition. I vissa fall kan vi dock avbryta mot att betala speditionsföretaget en avgift på 600 DKK.

Kontakta oss så snart som möjligt om du har beställt en produkt som du vill ha levererad.

För leverans till Grönland

Lägg till 375 kr. (1-5 kg)

Räkna med 14–21 dagars leveranstid med frakt.

OBS : Om det inte finns plats på leveransplatsen flyttas paketet till närmaste GLS-leveransplats, vilket du kommer att meddelas om. Om problem uppstår, kontakta kundtjänst på kontakt@surfmore.dk.

Varor levereras varje vardag. Din beställning levereras 1–3 arbetsdagar efter mottagandet. Observera att under säsong kommer vissa leveranser att ske med omsorg med några dagars mellanrum. Särskilda leveransvillkor gäller för vissa varor. Villkoren kommer att anges specifikt innan köpet av dessa varor. Vissa varor skickas från ett fjärrlager och ytterligare leveranstid måste förväntas. Om du befinner dig i en situation där du behöver din beställning snabbt, vänligen kontakta oss och bekräfta leveranstiden vid den angivna tidpunkten. Det kan vara varor som skickas från ett fjärrlager.

Rätt att klaga

Enligt den danska köplagen har vi 2 års reklamationsrätt. Vår reklamationsrätt gäller material- och/eller tillverkningsfel. Du kan få varan reparerad, bytt, pengarna tillbaka eller priset reducerat, beroende på den specifika situationen. Reklamationen gäller inte fel eller skador som orsakats av felaktig hantering av varan/tjänsten. Du måste reklamera senast 12 dagar efter att du upptäckt felet/defekten. SURFMORE ApS täcker returkostnaderna i rimlig utsträckning. Det är ditt ansvar att reklamera i tid.

Reklamationer ska skickas till vårt kontor och lager:

SURFMORE ApS
Gemsevej 4, 7800 Skive

kontakt@surfmore.dk

Vänligen bifoga din leveranssedel. Detta hjälper oss att behandla returen snabbare.
När vi har mottagit varorna bekräftar vi att de är intakta och okej. Vi kommer sedan att initiera en återbetalning och pengarna återbetalas inom 6–10 arbetsdagar.

Vi är också människor och vi gör allt för att hantera returer på kort tid. Returer är dock en manuell process. Räkna därför med en liten handläggningstid från det att vi mottagit din retur. Vi måste gå igenom alla returförsändelser manuellt.

Under högsäsong bör du räkna med att returer tar upp till 12 arbetsdagar.

Ångerrätt

Det finns 100 dagars full returrätt på varor köpta i vår webbutik.
Perioden räknas från den dagen;
– Var du tar emot beställningen.
– Tar emot den sista varan i fysisk besittning när det gäller ett avtal om flera olika varor, beställda i en och samma order, men levererade styckvis eller i flera omgångar.
– Tar emot sista partiet eller sista delen i fysisk besittning vid avtal om leverans av varor bestående av flera partier/delar.
– Den första varan i fysisk besittning vid regelbunden leverans av varor under en viss period.
Du måste själv stå för returkostnaderna.

Du kan inte avbryta köpet genom att helt enkelt vägra att ta emot varorna utan att tydligt meddela oss om detta.

Varor som inte omfattas av ångerrätten

Följande typer av varor omfattas inte av ångerrätten:
– Varor som är tillverkade enligt konsumentens specifikationer eller har fått en tydlig personlig prägel.
– Förseglade varor som av hälsoskydds- eller hygienskäl inte är lämpliga för retur och där förseglingen har brutits efter leverans.
– Varor som på grund av sin beskaffenhet är oupplösligt blandade med andra vid leverans.
– Varor där förseglingen har brutits.
– Tillhandahållna icke-finansiella tjänster, om tillhandahållandet av tjänsten har påbörjats med konsumentens uttryckliga förhandssamtycke och medgivande av att ångerrätten upphör när tjänsten har utförts i sin helhet.
– Leverans av digitalt innehåll som inte levereras på ett fysiskt medium, om prestationen har påbörjats med konsumentens uttryckliga förhandssamtycke och medgivande att denne därigenom förlorar sin ångerrätt.
– Tidningar, tidskrifter eller veckotidskrifter, exklusive prenumerationsavtal för sådana publikationer.
– Avtal som ingåtts vid offentlig auktion.
– Varor som snabbt försämras eller blir föråldrade.

Varans skick vid retur

Du ansvarar endast för eventuell värdeminskning på varorna som orsakats av annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varornas art, egenskaper och funktion. Med andra ord kan du prova varorna som om du provade dem i en fysisk butik.

Om varan har testats utöver vad som beskrivs ovan anses den vara begagnad. Det innebär att om du ångrar köpet får du endast en del av eller inget av köpeskillingen tillbaka, beroende på varans kommersiella värde vid mottagandet – av returen. För att få hela köpeskillingen tillbaka måste du således testa varan utan att faktiskt använda den.

Vi accepterar inte skadad förpackning, omslag eller tydliga tecken på förstörd förpackning.

Återbetalning

Om du ångrar ditt köp får du givetvis tillbaka det belopp du har betalat till oss.
Vid en värdeminskning som du är ansvarig för kommer denna att dras av från köpeskillingen.
Vid utövande av ångerrätten återbetalas alla betalningar som mottagits från dig, inklusive leveranskostnader (med undantag för extra kostnader till följd av att du valt en annan leveranstyp än den billigaste typen av standardleverans som erbjuds av oss), utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar från det datum då vi har mottagit meddelande om ditt beslut att utöva ångerrätten. Återbetalning sker med samma betalningsmedel som du använde för den ursprungliga transaktionen, såvida du inte uttryckligen har avtalat om annat.
Vi kan komma att hålla inne återbetalningen tills vi har mottagit den returnerade varan, såvida du inte har tillhandahållit dokumentation som visar att du har returnerat den dessförinnan.

Vid köp av förbeställningar eller specialbeställningar kan det förekomma ett fåtal storlekar eller mindre partier av varor. Det bör därför förväntas att det kan finnas situationer där vi inte kan byta storlekar eller andra relaterade varor i den specifika situationen.

Återbetalning

Om det gäller en återbetalning, vänligen ange bankinformation i form av kontonummer och kontonummer så att det överenskomna beloppet kan överföras. Denna information kan lämnas utan risk via e-post eller annan elektronisk form, eftersom det inte är känslig information och endast kommer att användas för att vi ska kunna fullgöra återbetalningen.

Priser

På SURFMORE ApS förbehåller vi oss rätten att göra eventuella fel i våra angivna priser. Dessutom förbehåller vi oss rätten att ändra priser utan föregående samtycke. Vi förbehåller oss rätten att göra prisändringar utan föregående samtycke.

Betalning

SURFMORE ApS accepterar betalning med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, Maestro, Viabill, MobilePay. Betalning debiteras först från ditt konto när beställningen görs. Alla belopp är i DKK, danska kronor och inkl. moms. Vi reserverar oss för prisfel och slutsålda/utgående varor.

Betalning med EAN

På SURFMORE erbjuder vi betalning via EAN-faktura till offentliga institutioner. Detta gör det enkelt och snabbt för skolor, förskolor och kommunala enheter att handla hos oss.

Vid betalning med EAN väljer du helt enkelt ”EAN-betalning” i kassan och anger institutionens EAN-nummer och faktureringsinformation. När beställningen är slutförd får du en bekräftelse via e-post och fakturan skickas elektroniskt via NemHandel.

Obs: För EAN-fakturering debiteras en avgift på 75 DKK per beställning för att täcka administrativa kostnader. Avgiften anges tydligt på fakturan och läggs till automatiskt när beställningen görs.

Om du har några frågor om beställning via EAN är du alltid välkommen att kontakta oss på kontakt@surfmore.dk – vi är redo att hjälpa dig året runt, även fram till den 31 december. Annars kan du även se vår sida för EAN-fakturering .

Klagomålsalternativ

Om du har ett klagomål gällande en produkt som köpts i vår webbutik kan du skicka ett klagomål till:
Den danska konkurrens- och konsumentmyndighetens klagomålslösningscenter
Carl Jacobsens väg 35
2500 Valby
Länk: www.forbrug.dk

Om du är konsument bosatt i ett annat EU-land kan du lämna in ditt klagomål på EU-kommissionens onlineplattform för klagomål.
Plattformen finns tillgänglig här.
Om du lämnar in ett klagomål här måste du ange vår e-postadress: kontakt@surfmore.dk